PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Blog ini mengandungi Info Kucing, Tentang Kehidupan Kucingku, Resepiku Sendiri yang simple, Info-info Semasa dan Tutorial serta Sedikit Coretan Diriku

Tips Membeli Tudung 3 Layer

Tudung 3 layer tersangatlah femes ketika ini...tak kisahla sama ada.. ada brand atau tidak, berpusu-pusu peniaga yang menjual tudung 3 layer. Ramai di antara peminat tudung 3 layer sangat berpuas hati dengan design 3 layer ini kerana nampak cantik dan menawan ketika dipakai, namun selepas membeli tudung yang diingini ada juga yang tak kena. Ada yang awaning terlalu besar sehingga menampak dahi yang ternganga, ada juga kain layer senget atau labuh melepasi bau dan nampak agak serabai (bukan tudung labuh).

Tudung yang dibeli mestilah terletak di atas bahu dan awaning yang kemas membalut dahi apabila dipakai. Sebenarnya saya rasa terpanggil untuk mengongsi tips membeli Tudung 3 Layer ini, kerana ini adalah mengikut pengalaman saya dan juga melihat pengalaman orang lain. Ok ikut tips di bawah ini..

1. Pertama sekali tengok awaning tudung, tengok contoh seperti di bawah:

Selalunya awaning besar dan lebar seperti ini..apabila kita memakai akan nampak awaning ternganga dan sukar diejas..tambah2 kalau awaning semakin lembik pasti muncung awaning menjadi semakin tajam didahi.
Awaning seperti ini selalunya senang dipakai dan senang diejas. So masa beli online perhati betul2 ye..lain la kalau beli depan mata, boleh try dulu, setakat ini awaning brand Fareeda memang TERBAIK!
2. Tanya dulu penjual sama ada tudung ni terletak dibahu atau jatuh dari bahu. Kalau tudung tu depan mata boleh je try dulu. Kalau ada yang tak kena terus je cancel tudung tu. Tapi kalau beli online or bukan dpn mata pastikan tanya jurujual tu ye.

3. Last sekali, tengok layer jahitan tepi 3 layer kemas atau tidak dan rasa kain sifon nipis lembut or  kain sifon tebal lembut. Selalunya kain tebal dan lembut lebih kemas jahitan dan lebih selesa berbanding kain yg nipis lembut yang agak ringan dipakai menyebabkan agak tak selesa dipakai sebab terlalu ringan di kepala..macam melayang-layang adakala akan menjadi mengerbang.

Setakat ini sahaja coretan saya..selamat bershopping!

P/S: Gambar di atas sekadar hiasan.



2 ulasan:

  1. kucing saya nama ciko.dia sangat comel tapi saya tinggalkan dia kat kampung!!!! kucing saya siam!!!!!!
    saya sangat sayang kan dia!!!!

    BalasPadam

Pasti My Cats Cyg Kamu!!

Secebis Rumusan

Blog ini diwujudkan kerana Oyen..iaitu kucing kesayanganku..kemudian Lolie muncul dalam hidup Oyen untuk menjadi ratu dan peneman Oyen. Lolie kucing kesayanganku yang kedua, Lolie juga sumber inspirasi blog ini dan juga logo serta banner blog ini. Namun kedua-dua mereka umur tidak panjang, Oyen pergi meninggalkan kami dahulu kemudian diikuti Lolie dan anak-anaknya pergi meninggalkanku. Mereka pergi terlalu cepat..mungkin Allah dah tentukan segalanya. Walaupun pada mulanya aku tidak dapat menerima kehilangan Oyen namun lama-kelamaan aku redha ketentuan-Nya. Oyen dan Lolie sentiasa dalam kenanganku. Nak baca lanjut tentang kedua mereka sila klik "Kucingku".

Komen Pelawat

Comment Box

Copyright© All Rights Reserved princesskittyku.blogspot.com