PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Blog ini mengandungi Info Kucing, Tentang Kehidupan Kucingku, Resepiku Sendiri yang simple, Info-info Semasa dan Tutorial serta Sedikit Coretan Diriku

Kucing Makan Rumput

Sama ada anda mempunyai kucing dalaman atau luaran, mungkin kelihatan seperti berkelakuan luar biasa - terutama apabila kucing anda membuang selepas itu, anda tidak perlu bimbang. Tidak ada bukti menunjukkan rumput akan memudaratkan kucing anda, tetapi ramai pakar berteori rumput sangat bermanfaat untuk kucing anda.

Karnivor Rex


Kucing muntah apabila mereka makan rumput kerana mereka kekurangan enzim yang diperlukan untuk memecahkan bahan sayuran.

Ada dalam jus daripada


Sama seperti susu ibu, jus rumput mengandungi asid folik. Ini adalah vitamin yang penting untuk fungsi tubuh dan membantu kucing dalam penghasilan hemoglobin, protein yang bergerak oksigen dalam darah.

Alam semula jadi

Teori lain adalah rumput yang bertindak sebagai pelawas semulajadi, mengimbangi sebarang kes senak. Seperti mana-mana pemilik kucing tahu, kucing kerap muntah dan meninggalkan hairball yang sedikit basah di sekitar rumah. Tetapi apabila bulu bergerak jauh ke dalam saluran penghadaman, kucing memerlukan sedikit pertolongan untuk penhadamannya, dengan itu memakan rumput boleh membantu sistem pencernaan kucing.

Jadi memakan rumput bukanlah amalan yang tidak baik. Malah ada yang percaya kucing makan rumput boleh melegakan sakit tekak. Tapi pastikan rumput yang dimakan kucing itu tidak bertoksik seperti racun rumput. Untuk kucing indoor sangat disyorkan membeli  rumput kecil untuk kucing anda, atau membina tanaman hijau hiasan di masa yang sama kucing dapat manfaat dari tanaman anda. Ini akan memberikan kucing anda alternatif kepada rumput.

1 ulasan:

Pasti My Cats Cyg Kamu!!

Secebis Rumusan

Blog ini diwujudkan kerana Oyen..iaitu kucing kesayanganku..kemudian Lolie muncul dalam hidup Oyen untuk menjadi ratu dan peneman Oyen. Lolie kucing kesayanganku yang kedua, Lolie juga sumber inspirasi blog ini dan juga logo serta banner blog ini. Namun kedua-dua mereka umur tidak panjang, Oyen pergi meninggalkan kami dahulu kemudian diikuti Lolie dan anak-anaknya pergi meninggalkanku. Mereka pergi terlalu cepat..mungkin Allah dah tentukan segalanya. Walaupun pada mulanya aku tidak dapat menerima kehilangan Oyen namun lama-kelamaan aku redha ketentuan-Nya. Oyen dan Lolie sentiasa dalam kenanganku. Nak baca lanjut tentang kedua mereka sila klik "Kucingku".

Komen Pelawat

Comment Box

Copyright© All Rights Reserved princesskittyku.blogspot.com