PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Blog ini mengandungi Info Kucing, Tentang Kehidupan Kucingku, Resepiku Sendiri yang simple, Info-info Semasa dan Tutorial serta Sedikit Coretan Diriku

Jual Beli Kucing Hukum HARUS

Saya sekadar berkongsi info yang saya dapat di google..sebab ramai lagi ada di antara kita masih keliru dengan status jual beli kucing. Ramai yang memberi pendapat yang berbeza mengenai isu ini, tetapi akhirnya isu ini dijawab sendiri oleh Penceramah Popular Ustaz Azhar Idrus.

Mengikut ceramah dari Ustaz Azhar Idrus, berlakunya perselisihan faham dikalangan ulama-ulama Feqah masalah jual binatang yang tidak boleh dimakan. Jadi beliau mengambil contoh bagi kaum yang mengatakan boleh di HARUS kan jika untuk kecantikan. Sebagai contohnya kucing, ianya dibela kerana kecantikan dan penjadi peneman bagi orang-orang Islam, anjing pula diciptakan untuk orang-orang bukan Islam. Jadi tidak perlu untuk berselisihan atau pergaduhan antara  kaum.

Dibawah ini juga video di Youtube Ustaz Azhar Idrus mengenai Hukum Jual Kucing. Semoga persoalan ini terjawab.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pasti My Cats Cyg Kamu!!

Secebis Rumusan

Blog ini diwujudkan kerana Oyen..iaitu kucing kesayanganku..kemudian Lolie muncul dalam hidup Oyen untuk menjadi ratu dan peneman Oyen. Lolie kucing kesayanganku yang kedua, Lolie juga sumber inspirasi blog ini dan juga logo serta banner blog ini. Namun kedua-dua mereka umur tidak panjang, Oyen pergi meninggalkan kami dahulu kemudian diikuti Lolie dan anak-anaknya pergi meninggalkanku. Mereka pergi terlalu cepat..mungkin Allah dah tentukan segalanya. Walaupun pada mulanya aku tidak dapat menerima kehilangan Oyen namun lama-kelamaan aku redha ketentuan-Nya. Oyen dan Lolie sentiasa dalam kenanganku. Nak baca lanjut tentang kedua mereka sila klik "Kucingku".

Komen Pelawat

Comment Box

Copyright© All Rights Reserved princesskittyku.blogspot.com