PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Blog ini mengandungi Info Kucing, Tentang Kehidupan Kucingku, Resepiku Sendiri yang simple, Info-info Semasa dan Tutorial serta Sedikit Coretan Diriku

Baka Pertama Domestik (DLH)


Terfikir mengapa terdapat begitu banyak baka kucing, atau di mana kucing jinak datang dari dalam tempat yang pertama?

Ia biasanya dipersetujui bahawa kucing domestik berasal dari baka felis sylvestris libyca , atau "kucing liar Afrika". Ini spesis kucing telah ditemui di seluruh dunia kuno, mempunyai berjalur melintang di badannya. Ia telah dijalankan di seluruh laut oleh pelayar, pedagang, dan dibesarkan dengan pelbagai kucing liar yang lain.

Variasi serantau mempunyai peranan mereka dalam mewujudkan kucing domestik yang kita tahu hari ini.Warren dan Fay Eckstein, pengarang kehidupan Cat itu , mencadangkan bahawa "kucing merah atau halia berasal dari Tanjung Good Hope; kuning kemerahan dari Amerika Tengah; hitam dan putih dengan ekor pendek dari Jepun; hitam dari selatan Rusia, kelabu kebiruan dari Eropah dan Siberia, hitam dan beige dari Thailand (dahulunya Siam) dan kulit kura-kura dari Sepanyol "

Sehinggalah abad ke-19 pembiakan kucing menjadi " 
 African wild cat ". Mereka telah menunjukkan kucing Amerika yang pertama sekitar 1840. Kini, anda pasti terkejut kerana pelbagai baka di pameran kucing atau "Cats Show". Namun hanya 7 kategori utama kucing pedigri wujud, dengan lebih daripada 50 sub-baka dan bercampur berterusan untuk berkembang sebagai penternak kucing baka kucing pelbagai jenis makin meningkat.

1 ulasan:

Pasti My Cats Cyg Kamu!!

Secebis Rumusan

Blog ini diwujudkan kerana Oyen..iaitu kucing kesayanganku..kemudian Lolie muncul dalam hidup Oyen untuk menjadi ratu dan peneman Oyen. Lolie kucing kesayanganku yang kedua, Lolie juga sumber inspirasi blog ini dan juga logo serta banner blog ini. Namun kedua-dua mereka umur tidak panjang, Oyen pergi meninggalkan kami dahulu kemudian diikuti Lolie dan anak-anaknya pergi meninggalkanku. Mereka pergi terlalu cepat..mungkin Allah dah tentukan segalanya. Walaupun pada mulanya aku tidak dapat menerima kehilangan Oyen namun lama-kelamaan aku redha ketentuan-Nya. Oyen dan Lolie sentiasa dalam kenanganku. Nak baca lanjut tentang kedua mereka sila klik "Kucingku".

Komen Pelawat

Comment Box

Copyright© All Rights Reserved princesskittyku.blogspot.com